New Year, New Me: Αυτές είναι οι Ιδανικές ασκήσεις για Αρχάριους

New Year, New Me: Αυτές είναι οι Ιδανικές ασκήσεις για Αρχάριους
25-01-2024

Έχεις θέσει ως στόχο για τη νέα χρονιά να ξεκινήσεις γυμναστική; Μπράβο σου! Η άσκηση είναι ένα από τα καλύτερα δώρα που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου, αφού έχει αμέτρητα οφέλη για τη σωματική και ψυχική σου υγεία. Από πού όμως πρέπει να ξεκινήσεις; Και ποιές είναι οι ασκήσεις που μπορείς να κάνεις αν δεν έχεις καμία προηγούμενη επαφή με τη γυμναστική; Σου τα λέμε όλα παρακάτω!  

Οι καλύτερες ασκήσεις για αρχάριους

Αν είναι η πρώτη φορά που βάζεις τη γυμναστική στη ζωή σου ή έχεις πολύ καιρό να γυμναστείς, είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσεις σταδιακά, με κάποιες απλές ασκήσεις. Μερικές λοιπόν από τις καλύτερες ασκήσεις για αρχάριους που μπορείς να κάνεις, ώστε να δυναμώσεις το σώμα σου, χωρίς όμως να το καταπονήσεις είναι:

Περπάτημα
Καθίσματα (x10)
Push-ups (x10) και άλλες ασκήσεις κοιλιακών
Πιέσεις ώμων με αλτήρες (χαμηλού βάρους) από όρθια στάση (x10) 
Προβολές ποδιών (x10)
Σανίδα
Jumping jacks (x10)
Ποδήλατο
Σχοινάκι
Χαλαρό τρέξιμο
 

Tip: Όσο είσαι ακόμα σε επίπεδο αρχάριου, καλό είναι να μην υπερβαίνεις τις 10 επαναλήψεις σε κάθε άσκηση και τα 30-40 λεπτά στο περπάτημα ή το χαλαρό τρέξιμο. 

Χρήσιμα tips για αρχάριους

Αν σκοπεύεις να ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι, υπάρχουν κάποια πράγματα που θα πρέπει να προσέξεις, ώστε να ασκείσαι με ασφάλεια και να αποκομίσεις όλα τα οφέλη της γυμναστικής:

Κάνε ζέσταμα

Το ζέσταμα είναι το Α και το Ω μιας ασφαλούς προπόνησης! Όσο κι αν βιάζεσαι λοιπόν να περάσεις στο ‘κυρίως μέρος’ της προπόνησης, είναι σημαντικό να αφιερώσεις τουλάχιστον 10 λεπτά για να ζεστάνεις το σώμα σου. Όχι, μόνο θα έχεις καλύτερη απόδοση, αλλά θα μειώσεις και τον κίνδυνο τραυματισμού, αυξάνοντας παράλληλα την ευλυγισία σου. Λίγο επιτόπου τρέξιμο, κυκλικές περιφορές χεριών, πλάγιες προβολές και κάμψεις αρκούν! 

Προτίμησε σύντομα workouts

Όπως είπαμε και παραπάνω, θα πρέπει να βάλεις σταδιακά την άσκηση στη ζωή σου, ώστε να μην καταπονήσεις το σώμα σου. Αντί λοιπόν να περάσεις κατευθείαν σε προπονήσεις της μίας ώρας, ξεκίνα με 15-20 λεπτά και επίτρεψε στο σώμα σου να προσαρμοστεί. Άλλωστε, είναι πολύ πιο βιώσιμο να καταφέρεις να εντάξεις σύντομες προπονήσεις στο απαιτητικό καθημερινό σου πρόγραμμα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι και πιο απίθανο να τα παρατήσεις!

Βρες το είδος της γυμναστικής που σου αρέσει

Οι πιθανότητες να μείνεις συνεπής σε ένα είδος γυμναστικής που δε σου είναι ευχάριστο είναι πολύ λίγες, σωστά; Ακριβώς γι’ αυτό θα πρέπει να βρεις εκείνο το είδος άσκησης που σου αρέσει και που, παρόλο που ίσως είναι απαιτητικό στην αρχή, το κάνεις με ευχαρίστηση. Άλλωστε, αν θέλεις να έρθει η γυμναστική στη ζωή σου για να μείνει, καλό είναι να την απολαμβάνεις. Μη διστάσεις λοιπόν να δοκιμάσεις διαφορετικά είδη άσκησης, μέχρι να καταλήξεις σε αυτό που σου ταιριάζει πραγματικά!

Θέσε ρεαλιστικούς στόχους

Πολλές φορές, όταν θέτουμε ένα νέο στόχο, τείνουμε να υπερεκτιμούμε τις δυνατότητές μας, με αποτέλεσμα να απογοητευόμαστε όταν δεν τα καταφέρνουμε. Για να μην πέσεις σε αυτή την παγίδα, φρόντισε να θέσεις ρεαλιστικούς στόχους, οι οποίοι να χωρίζονται σε μικρότερα, εύκολα επιτεύξιμα βήματα. Έτσι, θα αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας σου και θα διατηρήσεις το κίνητρό σου καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής! 

 

Κάνε τη γυμναστική αναπόσπαστο κομμάτι της ρουτίνας σου

Το ζητούμενο δεν είναι να ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι για λίγες εβδομάδες και μετά να σταματήσεις, αλλά να σου γίνει η γυμναστική τρόπος ζωής. Για να το καταφέρεις αυτό, θα πρέπει να ακολουθείς με πειθαρχία το πρόγραμμα προπόνησής σου και να το έχεις σταθερά στη ρουτίνα σου, ακόμα κι αν οι υποχρεώσεις σου είναι αυξημένες. Θα δεις ότι σύντομα η γυμναστική θα γίνει η νέα σου αγαπημένη συνήθεια!


Αν έχεις αποφασίσει να βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου, μην αφήσεις το δισταγμό ή το φόβο να σε κρατήσουν πίσω! Κάνοντας μερικές απλές ασκήσεις τακτικά και με συνέπεια, θα δεις αποτελέσματα, ακόμα κι αν αυτή είναι η πρώτη σου επαφή με την άσκηση. Μην ξεχνάς ότι το πιο σημαντικό είναι να μην κριτικάρεις τον εαυτό σου, αλλά να πάρεις το χρόνο σου, ώστε να κάνεις τη γυμναστική τρόπο ζωής!

Explore More