23-05-2017

Συχνές Ερωτήσεις

Συχνές Ερωτήσεις
Τι να πίνω;
Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού σου καθώς κατά τη διάρκεια του τρεξίματος, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αποβάλλονται σημαντικές ποσότητες ιδρώτα. Γι’ αυτό καλό θα είναι να πίνεις μία ικανοποιητική ποσότητα υγρών (νερό, φυσικούς χυμούς ή κάποιο ενεργειακό ποτό) καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας έτσι ώστε να είσαι σωστά ενυδατωμένος την ώρα που θα τρέξεις. Αν η προπόνησή σου ξεπεράσει τα 60 λεπτά θα πρέπει να υπολογίσεις να καταναλώσεις επιπλέον λίγο νερό ή κάποιο αθλητικό ποτό με ηλεκτρολύτες (200- 250ml) και κατά τη διάρκειά της (κάθε 20’-30’) για να αποφύγεις την πιθανότητα αφυδάτωσης.

…κι από φαγητό;
Το γεύμα πριν την προπόνηση θα πρέπει να αποτελείται ως επί το πλείστον από υδατάνθρακες (φρούτα, δημητριακά, ζυμαρικά) καθώς αυτοί θα σου προσφέρουν άμεσα την απαραίτητη ενέργεια ώστε να ολοκληρώσεις το προπονητικό σου πρόγραμμα με επιτυχία. Μετά το τέλος της καλό είναι να καταναλώσεις σχετικά άμεσα ένα γεύμα με υδατάνθρακες, για την αναπλήρωση της ενέργειας, αλλά και αρκετή ποσότητα πρωτεΐνης (κοτόπουλο, κόκκινο κρέας κατά προτίμηση άπαχο, κ.ά.) ώστε να βοηθήσεις την ταχύτερη αποκατάσταση των μυών σου. Μην ξεχνάς βέβαια τα λαχανικά και τα φρούτα καθώς περιέχουν πλήθος βιταμινών και αντιοξειδωτικών που προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες, η παραγωγή των οποίων αυξάνεται με το τρέξιμο. Ο χρυσός κανόνας για να γνωρίζεις πόσο να φας από το καθένα είναι να έχεις στο μυαλό σου ότι η πρωτεΐνη πρέπει να καταλαμβάνει το 1/4 του πιάτου σου, οι υδατάνθρακες το άλλο ¼, ενώ το μισό πιάτο θα πρέπει να περιέχει λαχανικά. Και προσοχή, το γεγονός ότι άρχισες να τρέχεις δεν σημαίνει ότι μπορείς να τρως απεριόριστα. Προσπάθησε να καταναλώνεις περίπου τις ίδιες ποσότητες με την περίοδο πριν ξεκινήσετε το τρέξιμο, ειδικά αν θέλετε να χάσεις και κάποια περιττά κιλά.

Χρειάζεται να κάνω διατάσεις;
Οι διατάσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές στο τέλος της προπόνησής σου. Η διάταση του κάθε μυ, όπως αναφέρεται από το American College of Sport Medicine, θα πρέπει να διαρκεί 20-30 δευτερόλεπτα και δεν θα πρέπει να προκαλεί πόνο, ενώ τρεις επαναλήψεις στην κάθε μυϊκή ομάδα είναι αρκετές για να να χαλαρώσουν οι μύες σου και να διατηρήσουν την ελαστικότητά τους. Οι βασικές μυικές ομάδες στις οποίες θα πρέπει να κάνεις διατάσεις είναι οι τετρακέφαλοι, οι γαστροκνήμιοι (γάμπες), οι δικέφαλοι και οι προσαγωγοί.

Με τι να τρέξω;
Τα σωστά παπούτσια για τρέξιμο είναι σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια στο βιβλίο των δρομέων. Μια κακή επιλογή μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα του τρεξίματός σου, ακόμα και να σε οδηγήσει σε κάποιο τραυματισμό. Μην επηρεάζεσαι από την εμφάνιση. Το ότι ένα μοντέλο έχει αθλητική όψη δε σημαίνει ότι είναι κατάλληλο και για τρέξιμο. Στα καταστήματα της INTERSPORT θα βρεις και μεγάλη ποικιλία από τα κορυφαία running μοντέλα όλων των εταιρειών αλλά και συμβουλές από το έμπειρο προσωπικό.