Τι να τρώμε πριν και μετά την προπόνηση!


Η σωστή διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο, όχι μόνο σε ότι αφορά στην υγεία, αλλά και στην εμφάνιση των αποτελεσμάτων της προπόνησης-άσκησης, τόσο στον αθλητή όσο και στον ασκούμενο. Τα ισορροπημένα γεύματα, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, βασισμένα κυρίως σε υδατάνθρακες (άμυλο-φρούτα-λαχανικά) μαζί με μικρές ποσότητες πρωτεϊνών, θα βοηθήσουν το άτομο να έχει την ενέργεια που απαιτείται, όταν θα έρθει η ώρα της προπόνησης. Είναι σημαντικό βέβαια, το τελευταίο γεύμα να έχει καταναλωθεί 2-3 ώρες πριν την προπόνηση, ώστε να έχει ολοκληρωθεί η χώνεψη. Όσο για το μετά-προπονητικό γεύμα, καλό είναι να καταναλωθεί μέσα στο 1ο μισάωρο, που ο ρυθμός του μεταβολισμού είναι μέγιστος και ν’ αποτελείται από έναν συνδυασμό υδατανθράκων-πρωτεϊνών, σε μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που καταναλώνεται στα υπόλοιπα γεύματα. Η ποσότητα αυτή εξαρτάται από το βάρος, καθώς και τις θερμίδες που καίει ημερησίως το άτομο.


Νάντια Τσίχλη
Personal Trainer (Specialized at Yoga - Pilates - Functional Training)
Σύμβουλος Αθλητικής Διατροφής, MSc
Αθλητικό Κέντρο Δαΐς